Laminat gulv?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12226

      Hej
      Jeg skal flytte ind i en anden lejlighed og hende der bor der nu har lagt et flot laminat gulv oven på det originale gulv og jeg vil gerne ha det bliver liggene, men det siger boligselskabet at det ikke må for så kan de jo ikke syne gulvet og at det står i lejeloven… Mit spørgsmål er så, hvis jeg skriver under på at jeg hæfter for det originale gulv, kan jeg så “løbe” fra en evt. regning ved fraflytning? Det er noget de siger jeg kan ikke at jeg vil, men så kan jeg måske forstå det LIDT:-( Står der noget i lejeloven om at man ikke må overtage en lejlighed med anden gulvbelægning?? synes bare det er for dumt at gulvet skal pilles af, for at jeg så kan ligge det igen 14 dage efter….
      Håber i kan give et svar. Pft.
      Anders

    • #12227
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der står i Lejeloven, at man ikke kan forpligtes – heller ikke ved aftale – til at sætte lejemålet i bedre stand end ved indflytningen. Dette betyder, at boligselskabet ikke kan sende dig en regning for istandsættelse af gulvet ved din fraflytning, hvis de ikke ved, hvordan gulvet så ud, da du overtog lejligheden.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.