Kroen i stuen driver os til vanvid

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kroen i stuen driver os til vanvid

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11427
      Carina 3804
      Medlem

      Min kæreste, vores søn og jeg bor på 2. sal i en privat udlejningsejendom, på 1. salen bor min mor og i stuen bor min søster. Der er derud over 1 lejemål til i ejendommen.

      I stuen er der en kro, denne kro har ikke været et problem før den skiftede ejer, tidligere har udlejer ejet den helt, nu har udlejers kusine købt halvdelen.

      Vi oplever nu hvad der må betegnes som chikane. Vores indgangsdøre er aldrig låst (en hoveddør og en bagdør), vores skraldecontainer er altid fyldt til bristepunktet med vinflasker, papkasser osv. Og så er der musikken, der kører torsdag-lørdag. Den er nu så ekstrem at jeg kan ligge i min seng, på 2. sal og gengive teksterne i deres musik. Det er vel unødvendigt at sige hvor uudholdeligt det er for min mor på 1 og søster i stuen?

      Vi har haft ringet ned til dem, fået svaret at der gælder regler for dem som for andre lejere, nemlig ro kl 02. Kan det passe at de indtil da må spille så højt at glas står og klirrer? Jeg har ledt lidt, men kan ikke finde noget lejelov der omhandler bygninger med beværtninger i – kan du hjælpe mig?

      Vi har haft snakket med kommunen, de har været herude og det hjalp. Men vi har en verserende huslejenævnssag der kommer til afgørelse den 28. og vi har en klar fornemmelse af at det er nu de forsøger på at drive os ud. Huslejenævnssagen omhandler skimmelsvampe, udlejers manglende vilje til at komme og lave vores fejl og mangelliste ved indflytning.

      Håber på jeres hastige hjælp.

    • #11428

      Det du beskriver er klart urimeligt, og der kan givetvis gøres noget effektivt ved det, via miljø-reglerne og med hjælp fra kommunen selv om det muligvis kan tage noget tid.

      Videre rådgivning af jer bringer os imidlertid over i egentlig sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, så jeg vil kraftigt anbefale jer at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.