Krav på genhusning?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13916
      Kamilla Juhl
      Medlem

      Hej

      Vores lejlighed skal snart renoveres – der skal laves tag,, undertag, ventilation, køkken, badeværelse bryggers og sættes nye vinduer i.

      Boligselskabet har bestem at kun beboere i 1- og 2-værelses lejligheder bliver genhuset. Os der bor i lejlighed med flere rum kan ikke blive genhuset. Jeg har kontaktet genhusningskonsulenten da jeg er kronisk syg – jeg lider af en træthedstilstand der betyder at jeg har øget behov for hvile bl.a. om eftermiddagen og så har jeg social angst som bevirker at jeg har brug for nedsat socialt pres dvs. at jeg ikke magter at være tæt på mennesker som ikke er min kæreste eller forældre i længere tid ad gangen og flere dage i træk – lidelser som for mig at se ikke er “forenelige” med at bo i en lejlighed der gennemgår en så omfattende renovering i længere tid (8-10 uger). Genhusningskonsulenten afviser at genhuse mig – hun siger at jeg sagtens kan sove imens håndværkerne er der og “afskærme” mig fra dem. Jeg havde taget mine speciallægepapirer med til mødet, men dem ville hun ikke læse.

      Kan jeg gøre noget? Er der noget i almenlejeloven som beskriver reglerne omkring genhusning, når man er kronisk syg? Jeg har ikke råd til en advokat, men kan ikke få fri proces, da min kærestes indtægt “tæller med”. Hvad gør jeg?

    • #13917
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er desværre ikke nogen regler om genhusning for kronisk syge. Hvis du ikke vil i gang med en retssag, så må du satse på, at kommunen som social myndighed vil hjælpe dig med genhusning. Prøv at tage en samtale med en socialvejleder eller lignende.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.