Kræve ommaling og § 98, stk. 2

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kræve ommaling og § 98, stk. 2

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12587
      Tina Knudsen
      Medlem

      Hej Jakob.

      1: Jeg står og skal fraflytte min lejlighed, og vil gerne selv stå for istandsættelse af lejligheden (maling af vægge og loft). Jeg har noget familie, som er uddannede maler, og da jeg før har hjulpet dem, vil de gerne male gratis for mig, så længe jeg selv køber malingen.

      Hvis jeg får dette gjort, kan udlejer så kræve om-maling, hvis han ønsker dette?

      2: I min lejekontrakt står der følgende: “Det er mellem parterne aftalt, at fristen i Lejelovens § 98, stk. 2 er udvidet til 8 uger. Fristen vedrører udlejers adgang til at gøre mangler gældende overfor lejer” – Jeg troede, at Lejeloven var præceptiv (ufravigelig), så mit spørgsmål er, kan dette godt bestemmes i en lejekontrakt eller er det de to uger i § 98, stk. 2 som vil gøre sig gældende?

      Tak for din tid.

      Mvh. Tina

    • #12588
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ang spørgsmål 1. Se svar på foregående spørgsmål.

      Spørgsmål 2. Det er kun nogle af lejelovens bestemmelser, der er ufravigelige. § 98, stk. 2 er ikke ufravigelig. Du er derfor nødt til at acceptere denne bestemmelse i din lejekontrakt.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.