kontrakten er underskrevet-boligselvskab trak tilbud om lejlighed tilbage !

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen kontrakten er underskrevet-boligselvskab trak tilbud om lejlighed tilbage !

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12423
      Anja Larson
      Medlem

      Hej Jacob.
      Min 20 årige søn får tilbudt en studiebolig af en boligforening d 8-9.2012. Han siger ja tak til boligen og skriver efterfølgende lejekontrakten under og indbetaler depositum. Nu skulle alt jo være i orden og tilbage er kun at han glæder sig utrolig meget til for første gang at få sin egen bolig. I dag, d 15-10-2012 bliver han ringet op af boligforeningen der meddeler ham at de desværre har lavet en fejl og at de trækker tilbuddet om boligen tilbage. Grunden er, at hende som bor i boligen nu, egentlig er blevet smidt ud af boligforeningen, men fordi at pigens forældre er gået til kommunen og klaget sin nød, så skal hun pludselig ikke flytte alligevel!!!Min søn er selvfølgelig uforstående overfor dette. Mit spørgsmål er så:er dette virkelig lovligt ? Jeg har søgt og søgt på nettet, men kan desværre ikke finde noget om, om boligforeningerne også er bundet af den aftale de selv indgår med lejerne.Min søn er efterfølgene blevet tilbudt en anden bolig. Den er mindre og tilmed dyrere i husleje end den anden og han har derfor hverken lyst eller råd til at flytte ind i den. Er det her virkelig lovligt, må boligforeninger godt det her og hvad siger loven om det her præcist ? Vil du henvise mig til en paragraf, så jeg præcis kender hans rettigheder i det her. Jeg vil, og specielt min søn vil blive rigtig taknemmelig for et hurtigt svar, da vi er bange for at handle på en måde der kunne tilkendegive at vi acceptere denne fejl fra deres side.

    • #12424
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Dette tilfælde falder ind under Almenlejelovens § 17, stk. 2, se nedenfor. Jeres søn kan derfor kræve erstatning eventuelt i form af, at boligforeningen skaffer ham en anden lejlighed til samme pris.

      Hvis ikke boligforeningen vil give sig, skal jeres søn anlægge en sag ved boligretten. Jeres søn har derfor brug for en lejeretskyndig advokat. Spørg i den lokale lejerforening, hvem de kan anbefale.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

      Almenlejeloven

      § 17. Er det lejede ikke fuldført ved lejeaftalens indgåelse, og er overtagelsestidspunktet ikke aftalt, kan lejeren til enhver tid inden overtagelsen hæve aftalen.

      Stk. 2. Er den tidligere lejer ikke fraflyttet på overtagelsestidspunktet, kan lejeren kræve et forholdsmæssigt afslag i lejen for den tid, det lejede eller en del deraf ikke står til lejerens rådighed. Bliver hindringen ikke uden unødigt ophold fjernet, efter at udlejeren er underrettet, kan lejeren hæve lejeaftalen. Lejeren kan endvidere kræve erstatning, medmindre udlejeren godtgør, at forsinkelsen ikke skyldes noget forhold, for hvilket udlejeren er ansvarlig.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.