Kontraktbrud

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13035

      Til rette vedkommende

      Jeg ved ikke om det er noget du kan svare mig på, men nu skal du høre …

      Jeg har indgået og underskrevet en kontrakt for 1 måneds tid siden vedr. 1 uges leje af campingvogn i uge 29 og jeg har betalt depositum.

      Nu har udlejer valgt at sælge sin campingvogn og vil derfor ophæve vores aftale og derfor gerne tilbagebetale mig mit dep. på kr. 1500,-

      Men nu står jeg og min familie i et dilemma, vi kan ikke umiddelbart finde en tilsvarende campingvogn af samme standard/pris samt med samme betingelser og det betyder en betydelig ekstra omkostning for os.

      Har jeg overhoved nogen rettigheder eller krav på kompensation ell. lign. ?

      Der står intet i kontrakten omkring kontraktbrud fra udlejers side (og det er kun mig der har underskrevet kontrakten) …. jeg har selvfølgelig hele korrespondancen på mails

      Det eneste jeg har fundet som nogenlunde svare til samme standard som den campingvogn, er en Kabe som udlejes på Sjælland og til en noget højere pris end den oprindelige.

      Dette betyder følgende:
      Jeg er nødt til at køre i vores dyre benzinsluger (Hyundai 2,7 v6) som er den eneste jeg har med træk, i stedet for min C4 diesel og derudover skal jeg betale for 2 gange bro samt højere leje – altså ender jeg ud med at denne sommerferie kommer til at koste mig betydeligt mere end først beregnet.

      Havde det været omvendt og det var mig at ophævede/annullerer aftalen, ville jeg have mistet mit depositummet …

    • #13036
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Leje af campingvogne falder uden for lejelovgivningen og dermed ikke noget, vi kan rådgive om. Jeg vil foreslå dig, at du kontakter en lokal advokat, f.eks. gennem en af de gratis retshjælpsordninger, der kører i mange kommuner.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.