Kontrakt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9983
      Mie Jensen
      Medlem

      Hej

      Min kæreste og jeg er lige flyttet fra en lejlighed som vi har boet i i 1½ år, vi har intet ødelagt, men vi har selvfølgelig brugt den.
      Den var ikke nymalet da vi flyttede ind, i kontrakten står der at den indvendige vedligeholdelse er lejer der står for det, betyder et så vi skal male selvom der ikke var nymalet da vi flyttede ind?
      Derudover siger han at han vil tage hele vores indskud, til at male og høvle gulv ned, som heller ikke var gjort da vi flyttede ind. Vi har haft et hav af rotter i lejligheden, og på tidspunkter har vi ikke kunne bruge køkkenet, ej heller fryser fordi rotter havde bidt ledningen over og der var vandskade under køkkenskabende fordi de havde bidt rørene til kloakken igennem og kom op derfra.

      Derudover står der i kontrakten at lejligheden er 45 kvm. men vi har målt den til 32, vi spurgte ham hvor de sidste kvm gemmer sig og han sagde at det var gangen, som er en fælles indgang sammen med 2 andre lejligheder. Må det godt stå som en samlet del af vores lejlighed når den er fælles?

      Nu kommer det helt store spørgsmål, for vi vil gå til lejerens LO med sagen, problemet er bare, vi har kontrakten men den er ikke underskrevet af hverken ham eller os. Så har vi overhovedet en sag?

    • #9984
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis der ikke foreligger en underskrevet lejekontrakt, så bor man på lejelovens vilkår. Det betyder, at den indvendige vedligeholdelse påhviler udlejer – herunder pligten til at istandsætte ved fraflytning.

      Hvis I havde underskrevet lejekontrakten, ville I alligevel ikke være forpligtet til at sætte lejligheden i bedre stand end ved indflytningen.

      Jeg synes I skal melde jer ind i en lejerforening unger Danmarks Lejerforeninger i stedet for LLO – og få bistand i sagen.

      Se i menubjælken under Lejerforeninger.

       

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.