Kontoen for indvendig vedligeholdelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kontoen for indvendig vedligeholdelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10328

      Jeg bor til leje i en privat ejet ejendom, hvor jeg har en indvendig vedligeholdelseskonto, hvorpå der står ca 27.000 kr. Jeg indbetaler årligt ca 3.000 kr til kontoen, og vores lejlighed er ellers i god stand, da alt er malet og lakeret inden for de sidste 2 år. Kan jeg få udlejer til at bruge af denne konto til at opsætte en ekstra gruppe i eltavlen til en vaskemaskine med henvisning til lejelovens §23 stk 2. Der har ikke været problemer med at få godtgjort maling og tapet fra vedligeholdelseskontoen, men han nægter at bruge kontoen til elarbejdet, og henviser bare til ejendommens elektriker og siger vi selv skal betale.

    • #10329
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Efter lovens bogstav har han – formentlig – ret til at nægte at lade denne el-installation dække af vedligeholdelseskontoen. Det skyldes, at en ekstra gruppe i eltavlen er et forbedringsarbejde og ikke et vedligeholdelsesarbejde. I kan prøve at indbringe spørgsmålet for huslejenævnet, men jeg har ingen erfaring med retspraksis om denne paragraf, der kun sjældent anvendes.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.