Kompensation ved renovation af faldstammer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kompensation ved renovation af faldstammer

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14518

      Her er sagen i korte træk-

      Jeg bor til leje i en lejlighed administreret af en advokatfirma, som er bo-bestyrer for boet efter min afdøde mormors søster, der ejede lejligheden, da jeg flyttede ind.

      Pr. 8/10 modtager jeg en skrivelse ang. renovering af faldstammer. Der vil ikke være adgang til køkken eller bad under denne renovation. Der vil blive opstillet bad og toiletvogne til rådighed udenfor opgangen. Men ingen adgang til køkken og derfor madlavningsmuligheder.

      I skrivelsen står der at al ansvar for udbedring af skader vedr denne renovation ligger på ejer selv – dvs advokatfirmaet.

      Denne renovation går i gang d. 21/10.

      D. 25/11 er renovationen færdig. Skaderne dokumenteres og besigtiges af undertegnede og afsendes samme aften.
      Skaderne omfatter hul i gulvet rundt om afløb og faldstamme på, en ituslået klinke, ingen elektricitet og afrevet tapet og vådrumsehandling.
      Den manglende eletricitet er grundet en ulovlig forbindelse, som jeg rådførte mig med VVS firmaet om og adviserer advokatfirmaet om sammen med de øvrige skader. Der gives ydermere udtryk for bekymring omkring vand- og fugtskade ved indflytning på nuværende tidspunkt.

      Toilet og badvogne er fjernet.

      D. 8/12 tager jeg kontakt påny, blot for at finde ud af at der ingenting er sket – advokatsekretæren giver udtryk for dårlig samvittighed og beder mig sende billederne igen, da de “…er små”

      D. 9/12 fremsendes billeder påny (14 dage efter renovationen er færdig og der første gang tages kontakt vedr udbedring samt 49 dage uden fast tag over hovedet)
      Der arrangeres et møde med et bestyrelsesmedlem i ejerforeningen og undertegnede af advokatsekretæren for indsamling af info jeg allerede havde givet dem.

      11/12 foregår omtalte møde i lejligheden med de samme informationer til resultat – ejers ansvar for at betale og udbedre skaderne og lejlighedens badeværelse kan ikke benyttes grundet at hullerne i gulvet ikke er tætnet og vådrumsmembranen er brudt. Da advokatsekretæren kontaktes beder hun om info om elektriciteten igen og denne gives (igen!). (16 dage siden første kontakt og 51 dage uden fast tag over hovedet)

      16/12 jeg tager påny kontakt til advokatfirmaet, hvor jeg bliver stukket undskyldningen om at de har forsøgt at kontakte VVS firmaet omkring elektriciteten – det er nu tredje gang jeg giver oplysning om at det skyldtes en ulovlig forbindelse.

      Havde jeg flyttet hjem uden denne oplysning havde advokatfirmaet skabt en erstatningssag. Den sene undersøgelse af omstændighederne for skaderne på gulvet, som har resulteret i forlængelsen af min udebliven af mit hjem, er i dette tilfælde helt og aldeles pålagt Arnfred Advokatanpartsselskab. Advokatfirmaet blev adviseret om denne bekymring fra undertegnedes side d. 25/11-14 og ydermere er det deres ansvar at undersøge omstændighederne af skaderne.

      56 dage unden tag over hovedet og 21 dage efter første kontakt
      Gulv fikses og står klar 23/12 (28 dage) men ingen udbedring af vådrumsmembranen pr. dd.

      dokumentation haves. Mathilde

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.