Kollegie lukker for varmen med vilje hver nat

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kollegie lukker for varmen med vilje hver nat

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10737
      ML 2328
      Medlem

      Er det lovligt at et kollegie lukker for varmen om natten, og om dagen kun kan tændes nogle gange??
      Jeg har holdt øje med hvornår radiatoren ikke kan tænde, og det er om natten og ofte også om dagen. Jeg har været mere syg i år end jeg har før, og det bliver koldere og koldere i takt med at vinteren snart kommer.

      Kan jeg kræve noget af min husleje tilbage, hvor meget af ens husleje kan man kræve hvis muligt?

      Jeg ved at der er mange andre i min blok der også har det problem, og sidste vinter havde alle ovnene tændt for at få noget varme ind simpelthen fordi radiatorerne ikke ville tænde..

    • #10738
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej det er ikke lovligt at holde lukket hver nat i fyringssæsonen.

      I kan forsøge at klage til Husljenævnet i jeres kommune (hvis det er et privat kollegium) eller Beboerklagenævnet (hvis det er et alment kollegium. Det er muligt at nævnet vil beslutte at sagen ligger uden for nævnets kompetence. I så fald må i anlæggej sag ved domstolene i henhold til reglerne om mangler ved det lejede. I har derved mulighed for at få et forholdsmæssigt afslag i huslejen.

      Start med at kontakte den lokale lejerforening for at få at vide, hvordan I kommer videre med sagen.

      Se i menubjælken under “Lejerforeninger”

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.