køkken og skadedyr

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11161

      jeg vil gerne vide hvor jeg står, mht. et komfur som er meget rustet og dermed ødelægger gryder osv. bruges ovnen må vinduer og døre være åbne pga røg. jeg har før indflytning holdt på at det skulle skiftes, men det er ikke sket. inden for de første 14dage har jeg igen nævnt det. de har dog pudset kogepladerne for rust, men det er fortsat et problem.
      dernest er der problemer med mange mus i huset, lort på alle borde og i skabe dagligt. hvor jeg efterfølgende har fundet ud af at der er fri adgang fra kloak til hus.
      hvordan skal jeg forholde mig til dette?

    • #11162
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal klage til huslejenævnet i den kommune hvor du bor. Sandsynligvis vil nævnet beordre udlejer til at udskifte komfuret for egen regning, da du betaler for både vedligeholdelse og fornyelse over huslejen. Undtagelsen er, hvis du i kontrakten har påtaget dig at vedligeholde og forny f.eks. hårde hvidevarer.

      Hvis musenes adgang til din bolig skyldes manglende vedligeholdelse af kloaken eller huset, så kan huslejenævnet på samme måde give udlejer påbud om at reparere dette.

      Meld dig ind i en lejerforening og få råd. Sandsynligvis betaler du også for meget i leje.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.