Kloakvand i køkkenet

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14039
      Linda Jensen
      Medlem

      Jeg var ude for at få kloakvand i næsten hele mit køkken torsdag aften pågrund af stoppet kloak igen igen. jeg havde vand i skabe og skuffer og ud over det meste af gulvet, og fik ødelagt nogle kryderier, bage- og madpapir,fryseposer, gulvet og en hylde. Vil høre om hvordan jeg er stillet, om der er nogen astatning at få? Sidst jeg havde kloakvand i køkkenet fik jeg tilbudt at få afhøvlet gulvet, men det er da spil af tid når jeg får kloakvand i køkkenet ca. hver halve år eller mere. Har de ikke pligt til at få renset hovedkloakkerne ofte så det ikke sker? Det sker ofte for alle i stuelejlighederne, det kommer op igennem vasken.

      Første gang jeg havde kloakvand i køkkenet gik det ud over mel, havergryn, sukker med mere, der fik kloakvand og var lige til at smide ud. Er træt af at få ødelagt mine ting og alt det rengøring det kræver værd gang. Det ender måske også med at jeg får skimmelsvarmp til sidst med alt det fugt, lige nu lugter der jordslået, selvom jeg fik køkkenet vasket af skadeservice og jeg lufter ud. Næste gang kloaken er tilstoppet, er jeg måske ikke hjemme og får ødelagt en stor del af min lejlighed og møbler. Jeg mener de bør få renset hovedkloakkerne minst 1 gang om måneden.

      Venlig hilsen Linda

    • #14040
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis det sker så ofte, som du beskriver, har udlejer pligt til at gøre noget effektivt for at forebygge nye skader. Du kan indbringe sagen for huslejenævnet, som kan give udlejer et påbud om at få det ordnet. Du bør også stille krav om erstatning og forholdsmæssigt nedslag i lejen. De sidstnævnte krav kan dog kun gennemtvinges gennem en retssag.

      Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.