kloak lugt og ingen varme

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11226
      Jette Nyberg
      Medlem

      hej.
      Vi bor til leje på en landejendom, hvor vi flyttede ind d. 15-10-11.
      efter 2 dage begyndte vi at klage over manglende varme max 16 grader og en kraftig kloak lugt. En vvs kon ud, og lavede varmen , men det virkede kun i et par dage! Vi klagede igen over både varme og lugtgenerne, men intet skete!
      D. 6-12-11 kom vvs igen og konstaterede at cirkulationspumpen var defekt, og skulle skiftes. men intet skete. Vi opsagde/ophævede lejemålet d. 21 dec. 2011 grundet de gener. Udlejer ville ikke godtage ophævelse, men kun opsigelse! da vi gentagende gange har mailet til udlejer, at fejlene har været der siden indflytning, mener jeg at vi er i vores fulde ret til at ophæve lejemålet.
      D. 6 januar blev begge fejl rettet,pumpen blev skiftet og der kom en vandlås i afløbet, så der ikke kunne strømme lugt ind fra septitanken og dog! Vi har stadig ikke en ordentlig varme. Vi flytter hurtigst muligt.. Hvordan er vi stillet ?

    • #11227
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Som I har beskrevet forløbet, mener jeg at I står stærkt. Men alt kan ske, når sagen går i boligretten. Udlejer vil formentlig trække huslejen for opsigelsesperioden fra i depositum. Det vil derfor være jer, som skal anlægge sagen ved boligretten. I kan både kræve ret til ophævelse og forholdsmæssigt nedslag i huslejen.

      Hvis I ikke får medhold i boligretten, er det af betydning, hvor høj den månedlige leje er. I kan – uafhængigt af ophævelssagen – starte en sag om nedsættelse af huslejen. Det vil jeg anbefale. 90 % af alle lejere betaler for meget i husleje.

      Få råd i en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.