Klagesager og behandling

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11252
      E. Larsen
      Medlem

      Kære Brevkasse..

      Kan det passer af en afdelingsbestyrelse af bosiddende beboere som er frivillige, skal sidde og behandle klagesager om andre beboere og bestemme hvem der skal tilskreves og ikke tilskrives?

      Hvis boligselskabet tilskriver beboere på opfordring af afdelingsbestyrelse (som for nogen, menes at være inhabile), hvor sikre man sig så at tilskrivelsen og trusler om opsigelse af lejemål, er korrekt??

      på forhånd tak

    • #11253
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Efter loven er boligselskabets bestyrelse (organisationsbestyrelsen og ikke afdelingsbestyrelsen) der skal påtale overtrædelser af husorden og lignende. Bestyrelsen uddelegerer denne kompetence til adminstrationen. Det er en ret normal praksis, at administrationen informere afdelingsbestyrelsen og i nogle tilfælde rådfører sig med den. Det er dog helt klart administrationens/organisationsbestyrelsens ansvar.

      Som lejer kan man først få en uvildig bedømmelse af om påmindelse til en lejer er korrekt, når sagen kommer så vidt, at den skl behandles i beboerklagenævnet eller boligretten.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.