Klage over slutopgørelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11444

      Hej
      Jeg har valgt at “ikke godkende” min udlejeres slutopgørelse (regningen for renovering af min tidligere lejlighed), men er nu i tvivl om mine rettigheder.

      Når lejligheden er genudlejet kan jeg så komme til at betale flere penge end den regning jeg allerede har fået, hvis jeg tager sagen videre til huslejeklagenævnet og taber sagen? (vil ansøge om fri proces)

      Er også i tvivl om jeg overhovedet har en sag når jeg i uvished har underskrevet synsrapporten?

    • #11445
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du risikerer så vidt jeg kan se ikke noget ved at indbringe sagen for huslejenævnet. Udlejer  kan kun rejse yderligere krav mod dig, hvis du f.eks. skylder husleje fra tidligere, eller hvis han opdage en skjult mangel ved lejemålet, som du er ansvarlig for. Det er ikke sandsynligt.

      Ellers er udlejer afskåret fra at rejse nye krav, jf. 14 dagesfristen i Lejelovens § 98.

      Din underskrift betyder, at din chance for at få medhold bliver mindre. Om du alligevel har en mulighed kan kun afgøres ved egentlig sagsbehandling.

      Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.