Klage og opsigelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13697
      Sanne 5339
      Medlem

      For otte år siden flyttede jeg ind i vores lejlighed med vores hund. Vi aftalte med viceværten at det var ok vi havde hund med. Der er mange andre i ejendommen der har hund og kat.
      fået. I sidste uge fik 10 husstande en påmindelse omkring vores husdyr. Der er dog stadig en del husstande med hunde der ikke har fået en påmindelse.Jeg kontakter ejendomsselvskabet for at høre hvem der har klaget over os. Det vil han ikke svare på. Han siger at vi kan blive smidt ud af lejemålet hvis hunden ikke er væk om syv til ti dage.

      Mit spørgsmål går på, hvor hurtigt kan vi blive smidt ud, hvis vi beholder vores hund?
      Kan vi sige lejligheden op og derved blive boende de næste tre måneder?

      På forhånd tak
      Sanne

    • #13698
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er tvivlsomt om udlejer overhovedet kan opsige jer, hvis viceværten har givet lov til hundehold. Under alle omstændigheder ryger I ikke ud med kort varsel. Hvis udlejeren opsiger jer, kan I gøre indsigelse. Derefter skal udlejer anlægge sag ved boligretten. Hvis I taber sagen ved boligretten, kan I anke den til landsretten. så der vil formentlig gå 2 år før opsigelsen kan effektueres.

      Meld jer ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.