Kan varmeregnskab genåbnes?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kan varmeregnskab genåbnes?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11222

      En høj varmeregning i 2010 fik mig til at kontakte de 3 andre lejere i privat udlejningsejendommen, hvor jeg fik en kopi af deres varmeregnskab. Jeg opdagede, at jeg betalte 50 % af ejendommens varm-vandsandele(4 lejemål). Jeg gjorde indsigelse og ISTAS gav mig medhold. Jeg har efterfølgende bedt dem åbne varmeregnskaberne tilbage til 2007, hvor jeg flyttede ind.

      Dette afviser udlejer( formentlig efter rådgivning fra Istas)med henvisning at jeg tidligere år ikke har gjort rettidig indsigelse. Men jeg har simpelthen først kunne gennemskue regnskabet via sammenligning med kopier af regnskaber fra de øvrige tre lejemål.

      Er det korrekt at gamle regnskaber ikke i denne situation kan genåbnes?

    • #11223

      Det kan godt være at det er umuligt at få det lokale huslejenævn til at optage en sag om “genåbning” af de gamle varmeregnskaber, men det du beskriver er klart urimeligt, og der kan muligvis gøres noget effektivt ved det, men som situationen ser ud, vil det efter al sandsynlighed kræve at der anlægges boligretssag mod udlejer.

      Kvalificeret formuleret “sindet-skrivelse” herom, kan dog i enkelt-tilfælde få udlejer til at indgå en aftalemæssig løsning uden retssag.

      Noget sådant kræver imidlertid en nærmere undersøgelse og analyse, hvor man må have langt flere oplysninger om situationen og omstændighederne. Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og jeg vil kraftigt anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.