Kan udlejer gøre krav på mere end hvad depositumet var?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kan udlejer gøre krav på mere end hvad depositumet var?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13364
      Maja 4999
      Medlem

      Hej.
      Min kæreste står i den situation hvor han nu ikke magter mere med hans daværende udlejer så jeg har overtaget hans sag.
      Det er sådan så han for nyligt modtog et brev fra hans udlejer hvor han har fået af vide at han skulle betale omkring 2000 tilbage udover det udlejer havde brugt af depositum.
      Min kæreste havde et depositum på 12000 kr.
      Udlejer har i fraflytnigssynet skrevet at 4 lamelgardinerne var defekte, det vil jo sige at de ikke er ødelagt. Han har nu fået en regning fra hans udlejer at han har brugt 7500 kr på LAMELGARDINER!! hvilket jo lyder FULDSTÆNDIG vanvittigt. VI har kigget på nettet og man kan få nogle til 34 kr!! Kan han virkelig kræve at min kæreste skal betale det??

      Den anden siden af sagen er at udlejer i fraflytningsynet havde skrevet at der skulle rengøres på toiletflisserne i badeværelset, fordi der var mug og rengøring bag komfur, han har så taget 12 timer af 175 kr for det. Altså 2100. Kan han virkelig gøre det? + hvis han endelig skulle tage penge for hans arbejde burde han så ikke skulle betale moms eller skat af det?
      + kan en udlejer kræve 2500 kr pga brug af advokat? jeg synes det hele er meget misvisende og jeg kan ikke forstå man kan kræve så mange penge når jeg PERSONLIGT synes det lyder dybt sindsygt.

      Min kæreste har haft mange problemer med den udlejer. Men jeg synes det er vanvittigt at man kan kræve så mange penge af en ung fyr.

      MVH en forvirret kvinde!

    • #13365
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg er enig med dig i, at kravene lyder meget høje. Men det er umuligt for mig at afgøre om din ven kan få medhold i boligretten ud fra dit brev.

      Timelønnen på 175 kr vedrørende rengøring er for høj, da udlejer ikke må tage højere timeløn for eget arbejde end den sædvanlige timeløn for ufaglært arbejdskraft, hvilket er ca 120 kr. Moms må heller ikke medregnes med mindre udlejer er momsregistreret.

      Din ven bør melde sig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.