Kan man tvangsinlægges til at være medlem af LLO

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kan man tvangsinlægges til at være medlem af LLO

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13341

      Kan man tvangsindlægges til at blive kollektivt medlem af LLO når man bor i en almen bolig bebyggelse, så kontigentet bliver trukket over huslejen, jeg mener at jeg er dækket ind via Lb.
      Der er nogen i vores lille afdelingsbestyrelse, som siger at det, kan de tvinge os til, men hovedbestyrelsen mener at det er spild af penge, da vi bor et en almen bolig bebyggelse.
      Har jeg ret til at sige fra?
      Kan bestyrelsen bestemme at jeg skal være medlem AF LLO?
      Kan bestyrelsen melde mig ind og derefter trække kontingentet over huslejen, til en privat Organisation, som LLO

    • #13342
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Ja afdelingen kan godt blive kollektivt medlem af en lejerforening, f.eks. LLO, og kontingentet betales over huslejen.

      2) Bestyrelsen kan ikke melde dig ind som enkeltperson. Men bestyrelsen kan melde afdelingen ind som juridisk person. Det svarer ganske til, at hovedbestyrelsen har meldt hele boligselskabet ind i Boligselskabernes Landsforening, og at kommunalbestyrelsen i din kommune har meldt hele kommunen ind i Kommunernes Landsforening

      3) Men fordi jeres afdeling bliver medlem af en lejerforening, betyder det ikke, at du bliver registreret som personligt medlem.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.