kan jeg overhovedet få nogen hjælp?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen kan jeg overhovedet få nogen hjælp?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12818
      Perle 4432
      Medlem

      Jeg bor til leje hos en udlejer, der lige er blevet enke. Hun er ved at sælge huset og skal dertil bruge internet. Derudover kører tvet på den samme fiberarrangement af tdc.
      Routeren til hele tdc pakken sidder i min stue, og det står også i kontrakten, som jeg har skrevet under på.
      Problemet er, at jeg er blevet (meget) overfølsom overfor strøm siden jeg flyttede ind for 10 mdr siden, og jeg kan ikke tåle strømmen, som routeren udsender. Jeg har bedt om at få den slukket så meget som muligt, og hun har givet mig lov til at slukke den om natten.
      Jeg kan dog slet ikke tåle at have den tændt, og jeg har nu valgt at slukke for den, når jeg er hjemme. Det er ikke måden, jeg ønsker at gøre tingene på, udlejer er dog meget fjendtlig, hvorfor jeg undgår den mundtlige kontakt.
      Udlejer tror ikke på min overfølsomhed og kræver routeren tændt.
      Jeg har undersøgt hos TDC, om den kan flyttes. Det kan den, men det vil tage tid, op til en måned. Ind til da kræver hun at have routeren tændt.
      Ligenu er det som om, der er krig, og jeg kan ikke forstå, at jeg er havnet i den.
      Jeg vil holde routeren slukket velvidende, at jeg ikke har rettigheden til det.
      Det er jo ikke for at genere hende eller for at gå i strid med kontrakten, derimod fordi jeg bliver meget syg af strålingen.
      Jeg har kontaktet politiet, og han er på udlejers side og har foreslået hende, hvad hun kan gøre. Det i sig selv er jo mig rystende, så jeg vil spørge; har jeg virkeligt slet ingen mulighed for hjælp? Jeg troede, at politiet ville hjælpe mig.
      Hvad kan hun gøre? Hvis hun opsiger mig, hvor lang tid får jeg så?
      Har hun nu lov til at trænge ind i min lejlighed?
      Jeg HAR talt med min egen lejerforening, og de sagde, at jeg ikke har nogen rettigheder. Det er jeg så med på.
      Jeg kan bare ikke forstå, at en udlejer virkeligt kan få lov til at smide mig ud, når det er af helbredsmæssige årsager, at jeg modsætter mig kontrakten.
      Jeg vil jo gerne flytte routeren eller flytte selv, jeg kan bare ikke gøre det på een dag, og hun vil altså have, at routeren skal være tændt i mellemtiden. Jeg bliver dog nødt til at holde den slukket.
      Hvor kan jeg få hjælp?

    • #12819
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er svært at give dig et godt råd, da din situation er meget speciel.

      Jeg mener dog, at du skal slå koldt vand i blodet. Din udlejer kan ikke opsige dig eller ophæve dit lejemål med den begrundelse, at du har slukket for routeren. Især ikke, da det kun er midlertidigt.

      Ovenstående er skrevet med det forbehold, at jeg ikke har læst din lejekontrakt, og at jeg i øvrigt ikke har forudsætninger for at vurdere de sundhedsmæssige aspekter i sagen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.