Kan en tilladelse trækkes tilbage?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kan en tilladelse trækkes tilbage?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13144
      Trine 4782
      Medlem

      Jeg har tidligere fået en skriftlig tilladelse til at holde et krybdyr, selv om det står i Lejekontraktens §11, at jeg ikke må.
      Nu har udlejer pludselig igennem en advokat meddelt, at jeg holder krybdyr i strid med Lejekontrakten og derfor skal skille mig af med dyret inden for 16 dage ellers vil han ophæve mig.
      Da jeg skrev at jeg havde en skriftlig tilladelse fik jeg blot svaret “Tilladelsen er trukket tilbage, du bedes følge advokatens anvisning”
      Kan en sådan tilladelse uden videre trækkes tilbage? Kan han ophæve mig, hvis jeg ikke skiller mig af med leguanen? Hvis han sender et ophævelsesbrev og jeg efterfølgende skiller mig af med dyret, vil de så stadig kunne gennemføre ophævelsen, når dyret først er afskaffet efter ophævelsesbrevet?

    • #13145
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis du har en skriftlig tilladelse, og der ikke er nogen forbehold i den – f.eks. tidsmæssig begrænsning eller lignende – så mener jeg ikke, at udlejer kan ophæve dit lejemål. Et sådant spørgsmål skal afgøres af boligretten. Du får derfor brug for en lejeretskyndig advokat.

      Spørg eventuelt i den lokale lejerforening, hvem de kan anbefale.

      Hvis først du har fået en ophævelse, hjælper det dig formentlig ikke at du skaffer dig af med dyret.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.