Kan det virkelig være rigtigt ?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kan det virkelig være rigtigt ?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11134

      Den 14.10.2010. flytter jeg ind i et leje hus. Et par måneder før, har jeg et møde med ulejer, som lover mig, at jeg kan leje huset i 10år og at huset vil blive sat isatand, da den tidligere lejer havde 2 kæmpe hunde, der havde spist af væggen og det nederste trin på trappen, træ gulvene var meget slidte og dørkarme og døre var fyldt med kradsemærker fra hundene. Husleje ville være 8800 kr en husleje stigning på 300, den tidliger lejer betalte 8500 kr. Jeg skulle være flyttet ind den 1.10.. men det trak ud, for ulejer kun ikke få erstattet, de skade der var for tilligere lejer og de havde selv lavet trappen.. Så jeg boede hos min mor, da min lejelighed var sagt op. Jeg fik så at vide af udlejer, at han ikke ville sætte huset i stand for han kunne ikke få pengene fra den tidlige lejer.. jeg havde ikke noget valg, da jeg så var boligløs med 3 børn.Så jeg måtte selv skifte gulve og male 160 kvm(kostede mig 10.000). Da jeg får lejekontrakten står der 5 år vi aftalte 10, men det er lige pludselig for lang tid ? I lejekontrakten står der, at jeg skal betale for oliefyrsservice, kan det være rigtigt ? Min altandør i soveværelse var så rådne og utæt, at der blæste i soveværelse og jeg kunne ikke varme rummet op, den ville han ikke skifte for i maj2011, for der startede et nyt regnskabsår ? Huset er utæt, umuligt, at varme op, har selv instalerret brændeovn. Gulvvarmen fungerre ikke, systemet er for gammelet og man kan ikke få reservedele til det.Min 1.sal er meget varm om sommeren og iskold om vinteren.Min mindste søn har haft 5 mellemøresbetændelse på 1år.Og jeg får at vide huset er isolerret, som det skal være. Badeværelset på 1sal kan ikke bruges for vandet kan ikke blive varmt deroppe.Vaskemaskine lukker vand ud, så den slår strømmen fra og jeg har klaget over det i 6 måneder nu,klagede over den sagde lyde fra da jeg flyttede ind. Ovnens børnesikring virker ikke, har aldring gjort det. de har forsøgt, at lave den 1 gang, hvilket holdt 1 dag og jeg har en lille dreng, som helst ikke skulle brænde sig. I lejekontrakten står der, at jeg selv står for reprationer på vaskemaskine og tørretrumler, lejer vil dog købe nyt komfur, vis det skulle gå i stykker.. Kan det virkelig være rigtigt ??? På for hånd tak.

    • #11135

      Det du beskriver er selvfølgelig klart urimeligt, så et umiddelbart svar på dit afsluttende spørgsmål er, at det efter al sandsynlighed er en opremsning af klare olovligheder du der præsenterer. Det store følge-spørgsmål er, “Hvor meget af det, der så kan gøres noget ved?”

      – Der kan givetvis gøres noget effektivt ved det, i hvert fald ved flere af tingene, men konkrete svar herpå kræver imidlertid en række yderligere oplysninger, eksempelvis om du har underskrevet lejekontrakten; om lejekontrakten er indgået på en lovlig autoriseret blanket; om der er nogen form for dokumentation på de aftaleforhold lejemålet startede på, inden kontrkatningåelsen; m.m.m. – Med andre ord en række nærmere undersøgelser og analyser, hvor man må indhente langt flere oplysninger om situationen og omstændighederne.

      Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og jeg vil derfor anbefale dig snarest at opsøge videre assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.