Kan det være rigtigt at man selv skal betale for rensning af Skimmelsvamp ?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kan det være rigtigt at man selv skal betale for rensning af Skimmelsvamp ?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11806

      Hej
      Jeg vil høre om det kan være rigtigt at man selv skal betale for at få fjernet skimmelsvamp i et almenyttigt bolig selskab ?
      Jeg har boet her i 14 år og har sagt det mange gange til viceværten men de siger at det må vi selv holde vedlige kan det være rigtigt ? det skal lige siges at for 2 år siden kom der en maler og sprøjtede noget
      oven på skimmelsvampen og der efter satte en slags vinyl op det hjalp lige ind til for et havlt år siden og nu er det der igen, langs gulvkanten og op af væggen samt omkring vinduet, nu har jeg været nede og påtalt det igen og får den besked at det skal jeg selv udbedre og betale for det mener jeg ikke kan være rigtigt, for det første har jeg ikke råd til det som pensionist og hvad skal man bruge osv.

      Kan i hjælpe mig ?

      Ps. undskyld hvis der er stavefejl da jeg er ordblind.

      MVH
      Carsten B.

    • #11807
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Som udgangspunkt er det udlejer, der skal sørge for at boligen ikke er sundhedsfarlig, herunder at der ikke er skimmelsvamp i boligen. Reglerrne herom er de samme i både privat og alment byggeri.

      I visse tilfælde kan lejeren blive gjort ansvarlig for skimmelsvampens opståen – f.eks. hvis skimmelsvampen er opstået som følge af manglende udluftning eller lignende. I de fleste tilfælde skyldes skimmelsvampens opståen, at der er vandindtrængen et eller andet sted i bygningen. Det virker ikke som om dit boligselskab optrder professionelt. Man må i hvertfald ikke lukke skimmelsvampen inde bag vinyl eller lignende.

      Skriv til kommunaldirektøren i din kommune og henvis til nedenstående vejledning. Anmod ham om, at der bliver sat en undersøgelse i gang. Kommunen har myndighed til at udstede påbud til boligselskabet.

      “VEJLEDNING nr 47 af 27/06/2008. Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum”

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.