Kan det være rigtigt??

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12776
      Mie Degn
      Medlem

      Hej
      Jeg skriver fordi jeg er lidt forvirret.
      Jeg har fået ny lejelejlighed, hvori der står køleskab og komfur som tidligere lejer ejer. Det er så aftalt at jeg skal købe det af hende. Da der i hendes kontrakt, som vi tog udgangspunkt i, står at man selv skal medbringe dette.
      Men i min kontrakt, som er underskrevet, står der at der i lejligheden er køleskab og komfur og at det tilhører udlejer. Hvilket selvfølgelig gør at jeg ikke vil betale for det. Men da jeg nævner dette for “synsmanden” siger han at det er en fejl og at kontrakten bare skal laves om.
      Må de gerne bare ændre i en underskrevet kontrakt, hvis de mener de har lavet en fejl?
      Håber på svar hurtigst muligt.

    • #12777
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej som udgangspunkt kan man ikke ændre i en underskrevet kontrakt uden at parterne er enige.

      Du står i en dum situation. Hvis du ikke vil købe hvidevarerne af den tidligere lejer, bryder du den aftale, du har indgået med hende. Hvis du betaler dem og kontrakten ikke bliver lavet om, kan du risikere at hæfte for dem ved fraflytning. Dette taler for at lave kontrakten om.

      Søg rådgivning i en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.