Kan det passe!!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10613
      line 2167
      Medlem

      Vi har skrevet under på et lejemål den 10 sep. 2011 og det skulle være fra den 15.sep-2011, vi fortryder i mellemtiden og kontakter udlejer han siger vi kan komme ned den 15 sep. 2011. Da vi kommer siger han den kommer i avisen tirsdag den 20 sep. 2011 og så var den nok lejet ud fra den 1 okt. Vi har ik været i lejligheden og jeg aflevere nøglen og han siger vi skal betale for de 14 dage 15-31 sep. husleje er det virkelig korrekt/lovligt?? Vi betaler jo for noget vi ikke har eller kan benytte!!!???? Han slutter af med det var jo billigt sluppet!

    • #10614

      Desværre er det særdeles tvivlsomt, om de fortrydelsesregler man kender fra andre dele af lovgivningen, kan anvendes ved “køb af lejemål”.  Derfor er der en ret stor risiko for, at det er korrekt at 14 dages huslejebetaling er billigt sluppet.

      Jeg synes dog, at I skal få det undersøgt nærmere, og overveje evt. at få det afprøvet gennem en sag i huslejenævnet. Til det formål kan jeg anbefale, at I kontakter en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.