Kæmpe varmeregning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9898

      Hjælp! Vi er på vej til at flytte ud af vores lejlighed, men modtog d. 30/9-10 vores varmeregnskab 09/10. En ekstraregning på 11.187,78 kr. Vi har siden vi flyttede ind, betalt 850 kr om måneden i varme. Dvs. 10200 kr. Udlejer gik konkurs så vi har aldrig fået varmeregnskab for 08/09. Det kan der åbenbart ikke gøres noget ved. Vi har 60 kvm. Lige under taget. Der er 2 værelser og en del af lejligheden er gang fordelt i 2 plan. Vi har altså i alt brugt for 21.387,78 varme og varmt vand på et år! Vi fik ny udlejer i slutningen af 2009 og nu opkræver de efterbetalingen. Vi har fordampningsmålere, og sparer ret meget på varmen. Jeg aner ikke hvad vi skal gøre. Vi har lavet indsigelse til Ista (som ikke kan se varmeregningen er helt hen i vejret) og venter nu på deres afgørelse. Jeg har desværre hørt at varmeselskaberne som regel får ret i de sager, men nægter simpelthen at betale så meget for ingenting. Vores nabo i samme ejendom har 140 kvm i 2 plan. Hendes regninger er på 15112,17.

      Der skal til sidst nævnes at min kæreste flyttede ind i lejligheden alene d. 1/3-08 og fik en efteregning på 1805,60 kr på de 3 mdr. han havde boet der. Der var også indbetalt 850 kr aconto de 3 mdr. I alt 4355,60 kr i varme for at bo der i 3 mdr… Dengang indrømmede en medarbejder ved clorius at der var noget galt, og mere hørte han ikke. Så heldige er vi nok ikke denne gang.

      Hvordan i alverden beviser jeg at der er noget fuldstændig galt i alt det her? og er det ikke en fuldstændig urimelig regning?

      Mange forhåbningsfulde hilsner

      Sandra

    • #9899
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis I har gjort korrekt indsigelse over for udlejer (ikke til Ista) inden for 6-ugersfristen, så skal udlejer indbringe sagen for Huslejenævnet, hvis han vil fastholde sit krav på efterbetaling.

      Huslejenævnet skal så behandle sagen og herunder kontrollere, om udlejer har brugt den mængde brændsel, som der er anført i varmeregnskabet.

      Varmeregnskabssager er komplicerede. I bør melde jer ind i en lokal lejerforening og få bistand i sagen.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.