Ka jeg gøre noget her!?!

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13999
      Tobias 5637
      Medlem

      Hej.
      Jeg flyttede ind i et lejemål her for lidt over fire år tilbage. Ved indflytningen bemærkede jeg at gulvene ikke skulle slibes selvom at den tidligere lejer havde boet der i 18år. Gulvene var selvfølgelig mærket af 18 år men ingen dybe ridser. Den tidligere lejer havde haft mange små tæpper rundt omkring. Så der var meget tydlige farveforkelligeheder efter sollys. Jeg klagede over det og fik at vide at det gjore de ikke. Hvor jeg så adspugte om jeg så sjovt nok ville hæfte for nyt gulv når jeg flyttede. Hviket jeg fik den gang lovning på ikke ville ske. Ydermere var der mangel på rengøring over alt og nekontin skjollet vinduer, kontakter og skabe mm. Maling stink på gulve, skabe samt døre.. Fejl pletning med højere glans maling rundtomkring i lejligheden. Hvilket jeg selvfølgelig nedskrev på 2 stykker a4 og kopierede og vedlagde den oblikatoriske 14dages mangelliste. Mit indskud var 14,400 + en husleje.
      Nu kom så dagen hvor jeg skulle flytte. Og da jeg selv er uddlært maler. Malede jeg selv lejemålet og rengjorde lejligheden til punkt og prikke. Jeg tænkte at jeg nok hellere måtte gøre mig ekstra umage for at få mit indskud tilbage. Så jeg sørgede for at (ALT) var nymalet selvom hverken vinduer og radiator mm ikke var da jeg flyttede ind. Så da synet skulle stå havde de heller ikke noget at sætte en finger på og blev godkendt. Både malerarbejdet og rengøringen blev godkendt. (Intet) havde de at sætte en finger på. Andet end gulvet som jeg jo ikke mente at jeg skulle stå for alene. Når det ikke var nyslebet efter 18år da jeg flyttede ind. Så jeg tænkte okay. Jeg skal jo nok give noget til det.og forventede da at få noget tilbage nu når alt andet var godtkendt. Men jeg har istedet modtaget en opkrævning på 4700 og er mere end rystet for at sige det mildt. Jeg fik at vide at jeg ydermere havde optjænt 48% ved at ha boet der i de 4år. Men sidder skuffet tilbage og ved ikke lige hva jeg kan gøre. om jeg bør gøre noget. Det føles bare ikke helt fair og rigtigt. Jeg har selvfølgelig skrevet utallige mails til boligkontoret og bedt om at få tilsendt regningerne fra gulvsliberfirmaet samt fra Rengøringsfirmaet. Men de regninger jeg har fået kopier af fremgår ingen stempler for betalt regning. Og ligner egenligt nogle der kunne være forholdsvis nemme at fremdrive selv. Kontoret forholdte sig jo selvfølgelig også til at jeg selv havde skrevet under på at jeg stod for gulvet + en ekstra rengøring. Hvilket jeg ikke mente. Men ved nærmere kiggen på fra flytter sedlen kan jeg nu se at hun jo smart som hun var havde foldet sedlen og bad om min underskrift som fra flytter. Jeg havde overhovet ikke set de tre krydser og undre mig meget over at hun ikke kommenterede at jeg på den måde ville hæfte. Jeg manglede at aflevere et parkeringskort samt en ovnplade som jeg derfor troede jeg underskrev for. Så jeg er godt nok røget i med begge ben her. Kan jeg gøre noget somhelst!?

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.