Jeg er blevet opsagt fordi jeg klagede til huslejenævnet!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Jeg er blevet opsagt fordi jeg klagede til huslejenævnet!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10769
      Deltager

      Kære lejerforening,

      Jeg bor til leje i en privat bolig. Jeg klagede til huslejenævnet over lejens størrelse. Nu har jeg modtaget et brev fra udlejers advokat, der giver mig et års opsigelsesvarsel, da “udlejer selv ønsker at benytte det lejede”. Jeg er sikker på udlejer ikke har planer om at flytte tilbage, da hun bor med sin kæreste et andet sted i landet. Har jeg bevisbyrden for at opsigelsen skyldes klagen til huslejenævnet? Har jeg overhovedet en chance, eller må jeg bare acceptere opsigelsen?

      På forhånd tak for hjælpen

    • #10770
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg vil mene at du har en pæn chance for at få omstødt opsigelsen. Det er udlejer, der skal sandsynliggøre, at hun har til hensigt at flytte ind. Under alle omstændigheder bør du gøre indsigelse mod opsigelsen. Derved tvinger du udlejer til at anlægge sag ved boligretten. Hvis dommen går dig i mod, kan du anke til landsretten. Dermed vil du vinde tid. Sandsynligvis 2 år.

      Du skal have en lejeretskyndig advokat. Start med at kontakte den lokale lejerforening. Se i menuen under “Lejerforeninger”.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.