Jeg har betalt modernisering af mit lejemål

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Jeg har betalt modernisering af mit lejemål

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17865
      Erik K. Sandholdt
      Gæst

      Jeg lejede for 2 år siden et lille hus og troede jeg skulle bo der resten af mit liv. Derfor fik jeg udlejers tilladelse til for egen regning at skifte vinduer med nogle nye med 3-lags glas og jeg lavede diverse andre ting ved huset.

      Nu er jeg kommet i den situation at jeg er nød til at flytte til en anden del af landet og har bedt udlejer om at refundere noget af min investering, som han ved nyudlejning nyder godt af.

      Det afviser han og henviser til, at vi har lavet et dokument hvor jeg har fraskrevet mig retten til at kræve penge og at det iøvrigt var min ide med modernisering, hvilket er korrekt.

    • #17882
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg er bange for, at du har spildt penge på den pågældende investering.
      En udlejer har ikke pligt til at refundere en lejer udgifter, som denne har betalt for egen risiko.
      Du henviser til et dokument med en aftale. Hvis en aftale f.eks. om modernisering er klart urimelig, kan en domstol eller i visse tilfælde huslejenævnet erklære den ugyldig efter aftale lovens bestemmelser om urimelige aftaler.
      Få rådgivning i en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat herom.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.