Ja, hvor ska jeg starte…

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ja, hvor ska jeg starte…

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10945

      spørsmål:Vi har lejet et hus på 275m2 i BBR er det anslået til 235m2, 9 værelser, 4 bad og 3 toiletter til en leje på 14.6005 kr pr.md. inc.renovertion og akonto for vand.Huset var under renuvering da det blev fremvist og lovet færdigt v indflytning,den 14/2-11.
      Der manglede at blive etableret 2 badeværelser, malet fasade, indkørsel til hoveddør, motor til em-hætte, opsætning/tilslutning af olie tank,div gulvlister, dele af el instalation (kontakter/ledninger er blottet)etablering af udhus til olie tank og opbevaring osv.Vi flyttede ind på den aftalte dato og til vores overresklse var der ikke sket noget andet end lidt liste og net kabler var monteret.Vi hade mailet lidt frem og tilbage med ejdomsmaileren om at der ville være nogle mangler udendørs grundet vinter vejret hvilket var forståeligt nok og grundet sygdom ville der være mangler på de 2 badeværelser.Det blev noteret i kontrakten at ovennænt vil blive udbedret inden for en rimelig tidsgrænse og med planlægning for arbejde af udlejer og lejer, planlægning var der rigeligt af han kunne det hele og ville det hele, men nu har vi boet her i ca 9 mdr. og der er ikke sket noget overhoved…(der dog 1 bad/toilet i kelderen, i kontrkten fremgår det at kælder kan fremlejes til erverv, det kan jeg jo ikke, så kan vi ikke gå på toilet eller i bad)…Jeg meldte mig ind i LLO for ca 2 mdr siden og fremlage sagen, jeg fik svaret derfra rimeligt hurtigt ”der er ikke meget at gøre, det vil tage op til 18 mdr at sagen for retten, og medhold får du nok ikke så det er ikke noget vi vil bruge resurser på”ja det var den besked jeg fik fra LLO.Problemet stopper jo ikke her, udlejer vil heller ikke udlevere de sidst nøgler hvilket er ret ubehageligt da han kommer og går som det passer ham når vi ikke er hjemme, idag må jeg få en låsesmed ud til ca 2500kr.
      Jamen jeg kunne godt blive ved, men mit spørsmål er jo om der hjælp til sådan en uheldig situation,og hva skal man gøre ved det.Jeg har snakket personligt med ham hvor han lover og lover, jeg har skrevet et brev til ham om at nu skulle der ske noget, vi lavede en aftale igen men nej, jeg skrev igen og så blev han sur, han ville ikke lave nogen skriftlig aftale på noget somhelst, huset er jo beboeligt sage han.jeg mener jo at jeg betaler for noget jeg kan bruge, jeg personlig ser dette som et kotraktbrud fra udlejers side.Nåhh ja forresten udlejer er os nabo til os,surt.Så udover at vi står dåreligt er der så ikke noget vi kan gøre?
      Selv har jeg en meget dygtig Advokat men det er store omkostninger, er det en god ide at fremlægge en klage til udlejers Advokat, da det er ham der har med kontrakten at gøre?

    • #10946
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg vil anbefale dig, at du indbringer sagen for huslejenævnet i din kommune. I brevet skal du lave en liste over alle manglerne. Derefter anmoder dem om at give udlejer et vedligeholdelsespåbud for hver enkelt af de mangler du anfører.

      Tal med din advokat. Der er mulighed for retshjælp fra dit forsikringsselskab, hvis du har en god grund til at føre en retsag. 

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.