Istandsættelse af udlejer ved fraflytning?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Istandsættelse af udlejer ved fraflytning?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11179
      Søren 2775
      Medlem

      Hej

      Jeg flyttede ud af min daværende lejlighed d. 1/10. Det er en privat udlejer og i lejekontrakten står der at jeg havde pligt for indvendig vedligeholdelse. Derudover står der at lejligheden er nyistandsat ved indflytning, men at den ikke skal være det ved fraflytning.
      Jeg aftalte så med min udlejer at han ville tage sig af at få malet lejligheden når jeg var flyttet ud. Derudover sagde han at min rengøring af lejligheden var okay og at selvom gulvtæppet var slidt, så var det ikke noget jeg skulle betale for.
      Nu har jeg så fået opgørelsen over istandsættelsen og han har som aftalt fratrukket penge for malerarbejdet samt en varmeregning i mit depositum. Derudover har han fratrukket 800 kr. for rengøring og 1500 kr. for rensning af gulvtæppe. Men kan han tillade sig det? Han sagde jo netop at rengøringen var okay og at jeg ikke skulle betale for gulvtæppet.
      Og når lejligheden ikke skulle være istandsat ved fraflytning, er det så ikke bare rengøring og maling der skal klares?

      Mvh
      Søren

    • #11180
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis en udlejer vil kræve istandsættelse på lejerens regning ved fraflytning, herunder rengøring skal han meddele dette til lejeren senest 14 dage efter fraflytningen. Det ser ud som om, at din udlejer har overtrådt denne frist. Du har derfor ikke pligt til at betale for rengøring og rensning af gulvtæppe.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.