Istandsættelse af udlejer på lejers regning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Istandsættelse af udlejer på lejers regning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10725
      David 2321
      Medlem

      Hej.

      Min kæreste er ved at fraflytte sit lejemål og jeg har derfor nogle spørgsmål.
      Må udlejer godt skrive i kontrakten at lejer foretager indvendig vedligeholde, men samtidig skriver i særlige vilkår at “Istandsættelse udføres af håndværker ved udlejers foranstaltning, men for lejers regning?”

      Desuden har udlejer accepteret via. sms at lejligheden istandgøres af lejer, men derefter tilbagetrukket dette da han ville fremvise lejemålet til nye lejere midt i alt hendes flytterod, men hun nægtede da det var umuligt at være tilstede da dette skulle forekomme?

      Hjælp mig ud her tak! 🙂

    • #10726
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Med mindre, der står noget helt specielt i lejekontrakten, så har en lejer altid ret til at istandsætte lejligheden, inden han afleverer lejligheden til udlejer. Jeg råder folk til at få malerarbejdet udført af en fagudannet håndværker. Man kan komme ud for, at udlejren underkender kvaliteten af malerarbejdet, og at han får ret heri af Boligretten. I et sådant tilfælde, kan man gøre erstatningskrav gældende over for den håndværker, man selv har hyret.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.