istandsættelse af lejlighed.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen istandsættelse af lejlighed.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8662
      Anonym
      Gæst

      Hejsa. Har inde på jeres hjemmeside læst mig frem til at det ikke er tilladt udlejer at kræve lejligheden i bedre stand end ved indflytning. Da jeg flyttede ind i min forrige lejlighed skulle jeg selv vaske gulv, (gulvet var hverken afhøvlet eller vasket) male, lappe huller mm. Lejer trak dog penge til materialer fra tidligere lejers depositum. Efter jeg så selv er flyttet ud har jeg efterladt lejlighed i samme ringe stand som jeg overtog den i.
      Har dog derefter modtaget en klage fra udlejer over lejlighedens stand.
      Jeg har læst min lejekontrakt igennem, og der står desværre at lejligheden skal afleveres i nyistandsat. Da intet af dette var gjort da jeg flyttede ind ville jeg høre om udlejer kan tillade sig dette. Har desværre ingen beviser for lejlighedens stand da jeg flyttede ind i sin tid.
      M.v.h. Ninett

    • #8663
      Anonym
      Gæst

      Det svar – uden underskrift – du tidligere har fået, kommer ikke fra Danmarks Lejerforeninger, og det er ikke et rigtigt svar.
      Du har nemlig fuldkommen ret i, at lejer ved fraflytning ikke har pligt til at aflevere lejemålet i bedre stand, end den hvori det blev overtaget ved indflytningen.
      En bestemmelse i lejekontrakten, om at lejemålet skal afleveres nyistandsat, er simpelthen lovstridig og ugyldig, hvis lejemålet ikke blev overtaget nyistandsat.

      Dit problem består i at kunne bevise/sandsynliggøre, at lejligheden ikke var nyistandsat ved indflytningen.
      Det er altid bedst med indflytningsrapport og en stribe fotos fra overtagelsen, men har man ikke det, kan man måske læse noget ud af kontrakten. Måske er der vidner der kan komme med gode erklæringer. Eksempelvis kan det være et tungtvejende vidneudsagn, hvis den tidligere lejer har set lejligheden efter overtagelsesdagen, og kan skrive under på, at der enten ikke er sket istandsættelse, eller at der kun er foretaget nærmere beskrevne mindre arbejder.

      Hvorom alting er, så vil jeg anbefale, at du opsøger videre assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.