Ingen viden om udvendig renovering af ejendom!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ingen viden om udvendig renovering af ejendom!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11835

      I oktober 2011 tager jeg en lejligehed til leje som jeg er ret glad for, undtaget at der er meget lydt imellem lejligheder, ingen advarede os om det. Men……, for 2 uger siden begynder stilladser at komme op, huset bliver pakket ind og de skal igang med at skifte tag og renovere facaden. Det er noget udlejer viste om på det tidspunkt vi skrev under på vores lejekontrakt men har ikke fortalt mig noget om det. Det larmer, støver og vi er mørkelagt og jeg arbejder hjemmefra så det er uudholdeligt for mig, skal tage minimum 3 måneder,men som vi ved kan det vare lengere. Hvad er mine rettigheder?

    • #11836
      Jakob Lindberg
      Moderator

      En udlejer har desværre ingen pligt til at oplyse en lejer om forestående vedligeholdelsesarbejder på ejendommen. Hvis der er tale om meget alvorlige gener, kan man i nogle tilfælde kræve midlertidig genhusning. Det skal ske ved en boligretssag – og det er svært at komme i gennem med.

      Det kunne lyde som om der er tale om en ældre ejendom måske fra før 1960. I så fald er der en stor sandsynlighed for, at lejen er for høj – det gælder for langt hovedparten af den slags lejemål. Jeg vil derfor anbefale dig at melde dig ind i en lejerforening for at få set lejekontrakten efter i sømmene. Ved at klage til huslejenævnet kan man ofte få sat lejen ned. Det man sparer, kan man så bruge på at lave lydisolering.

      Meld dig ind i en lejerforening og få yderliger rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.