Ingen hvidevarer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12877
      Thomas 4506
      Medlem

      Hej.
      Jeg stod til at flytte ind i en lejlighed, hvor der i følge vores kontrakt §11 at den var totalistandsat med nye vinduer køkken, samt nyt elkomfur, badeværelse, elinstallationer mv. Og at gulvende er afslebet og ludbehandlet.

      Der er ikke ændret noget, samt det viser at gulvet i køkken har taget skade af vand.
      Komfuret virker ikke, mangler håndtag til fryser og køleskab, og emhættens lys virker ikke.

      Hvordan er jeg stillet i forhold til at jeg gerne vil annullere eller ophæve kontrakten?
      Kan jeg evt forlange at han skal lave det inden jeg flytter ind?

    • #12878
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Efter Lejelovens § 10 og § 12  har du i princippet ret til at hæve lejemålet. Se nedenfor. En sådan sag skal afgøres af boligretten, og her vil dommerne afgøre om manglerne er så alvorlige, at du har ret til at ophæve lejemålet.

      Med venlig hilsen Jakob Lindberg

      § 12. Er det lejede mangelfuldt som nævnt i § 11, og afhjælper udlejeren ikke straks mangelen, eller kan den ikke afhjælpes inden for rimelig tid, kan lejeren hæve lejeaftalen, hvis mangelen må anses for væsentlig eller udlejeren har handlet svigagtigt.

      Stk. 2. Er mangelen afhjulpet, inden lejeren har hævet lejeaftalen, kan lejeren ikke senere påberåbe sig mangelen som grund for ophævelse.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.