Indvendig vedligeholdelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10086
      jørgen 1671
      Medlem

      Goddag , jeg kan se på jeres udemærket brevkasse at du i gentagende tilfælde svaer at man ikke kan forlange en bedre stand end man overtog.

      – kan også se at der er mange som har påtaget sig at male og tapeserer når de flytter ind ,. dvs at de overtager et lejemål der ikke er istandsat kan man vel sige ???

      Helt præcist ville jeg gerne vide ,.:

      Hvad mener du med bedre stand end da man overtog den ,. mener du før man selv maler og tapeserer
      eller efter man har gjort dette ??, jeg tror det er det de mange henvendelser drejer sig om ,. altså kan man blive forpligtiget til at afleverer i samme stand som man selv har har ” forbedret lejemålet ” til ????
      kan man vel sige .
      syntes det er noget uklart.

      Lejers vedligeholdelse

      Hvis det er lejeren, der har den indvendige vedligeholdelse, kan du i fraflytnings- rapporten blive krævet for at sætte lejligheden fuldstændig i stand.

      Det kan dog aldrig lovligt forlanges, at du skal betale for at sætte lejligheden i bedre stand, end den var, da du flyttede ind.

      Bemærk: Du har kun den indvendige vedligeholdelse, hvis det står i en lovlig/ autoriseret kontrakt (se “Indflytning”).

    • #10087
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, det er ikke helt nemt. Med “bedre stand end da du overtog den” mener jeg den stand, den var i før du som lejer gik i gang med at male.

      Hvis du overtager en lejlighed, der er nymalet og der står i din lejekontrakt, at den skal afleveres nyistandsat, så skal du male den lige inden, du flytter.

      Hvis du overtager en lejlighed, der ikke er nymalet og du selv maler ved indflytningen, skal du ikke male den igen før du flytter – også selv om det står i din kontrakt at den skal afleveres nyistandsat.

      Med venlig hilsen – Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.