Indtrængen i aflåste kælderrum og fjernelse af genstande deri

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Indtrængen i aflåste kælderrum og fjernelse af genstande deri

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13589

      Vedr. Registrering af kælderrum..
      Hvad mener I om dette ?

      Jeg har modtaget følgende brev fra Boligselskabet Sjælland vedr. kælderrum.
      (Citat i uddrag)
      Boligselskabet Sjælland 4. december 2013

      Registrering af kælderrum (afdelingens navn)

      Hermed kontakter vi dig, da vi er ved at gennemføre en kontrol af registrerede kælderrum i afdeling (Navn). Vi har konstateret at der er nogle kælderrum som er taget i brug uden der er kontrakt på dem, nogle har byttet kælderrum internt og andre står tomme.
      For at få ryddet op, beder vi dig sætte vedlagte label på kælderrummet med tydeligt navn og adresse samt telefonnummer (ekstra mærker kan hentes på Områdekontoret.)
      Kælderrum som ikke er markerede vil vi ved gennemgangen klippe hængelåsen eller udskifte låsen på og tingene vil blive opbevaret i 3 måneder på lejers regning, hvorefter tilbageværende effekter vil blive smidt ud. Benytter du et rum som du ikke har lejekontrakt på, skal dette også tømmes.

      Gennemgangen vil blive foretaget den 7. januar 2014.

      Boligselskabet Sjælland
      (Citat slut)

      Indledningsvis skal jeg sige, at jeg ikke har noget af værdi i mit kælderrum. Det er kun af værdi for mig !

      1) »beder vi dig sætte vedlagte label på kælderrummet med tydeligt navn og adresse samt telefonnummer«

      Jeg er IKKE interesseret i at sætte navn, adresse og telefonnummer på mit kælderrum ! Det kunne nogen jo misbruge, hvis de af en eller anden grund er sure på mig..

      2) »Kælderrum som ikke er markerede vil vi ved gennemgangen klippe hængelåsen eller udskifte låsen på«

      Det mener jeg er et brud på Boligens ukrænkelighed (§72 efter Grundloven.)
      Boligselskabet har jo ingen tvingende grund til at komme ind i mit kælderrum !

      3) »Tingene vil blive opbevaret i 3 måneder på lejers regning«

      Jamen, jeg betaler jo allerede for mit kælderrum via huslejen ! Så skal jeg vel ikke også betale for boligselskabets ulovlige indtrængen ?

      4) »Tingene vil blive opbevaret i 3 måneder…, hvorefter tilbageværende effekter vil blive smidt ud.«

      Dette er jo igen en ulovlig handling! Man kan da ikke bare uden videre smide folks ting ud!

      Så vidt jeg har læst mig til, har Boligselskabet Sjælland for et par år siden måttet betale kr. 90.000, fordi de havde smidt en lejers ejendele ud.

      Alt i alt: Jeg synes virkelig Boligselskabet Sjælland er langt ude med disse tvangsforanstaltninger, som grundlæggende skyldes, at de IKKE har orden i sagerne!!

      Hvad mener I ?

    • #13590
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Jeg er enig i din indvending vedr  punkt 1. Der bør være mulighed for, at sætte anonyme mærker på kælderrummene, så navn og adresse er ejendomskontoret bekendt, men ikke andre.

      2) Dette er ikke noget problem, hvis punkt 1 gennemføres. Det er i alle beboeres interesse, at der ikke står effekter fra f.eks. fraflyttede beboere eller andre, som ikke har krav på et kælderrum

      3-4) Hvis man sikrer, at de nuværende lejeres effekter ikke bliver smidt ud ved gennemførelse af 1) kan jeg ikke se problemet i 3-4) Hvad skulle boligselskabet ellers gøre?

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.