indskud plus husleje tilbage

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen indskud plus husleje tilbage

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12193

      Jeg fraflyttede det lejede hus den 22 juni 2012, pga af misvilligholdelse fra lejers side. Først den 1 augsust 2012 havde udlejer tid til at jeg afleverede nøgle og vi havde udflytningseftersyn.

      Han ville have lejligheden malet fuldstændig efter blot 2 måneders lejemål. Han ville have 6000 kr for at male lejligheden, og han sagde at den 3. august kom der nogen og så på lejligheden. Den ville være udlejet fra den 15. august eller den 1. september. Han fik desværre min underskrift på at lejligheden skulle males, da han som før lød reel.

      Men den 3. august flyttede nye lejere ind. Han har ikke malet lejligheden, så hvad kan jeg nu gøre?

      Jeg har i sin tiden betalt 17100 i indskud, hvoraf han vil have 6000 kr for at male den + 5700 kr i husleje for august. Hvad kan jeg nu gøre????

      Kan jeg sende et anbefalet brev og gøre krav på hele beløbet? 5700 kr + 17100 kr eller hvad kan jeg gøre???

      Med Venlig Hilsen Heidi

    • #12194

      Du har kvajet dig ved at underskrive fraflytningsrapporten, men hvis der reelt ikke er udført noget arbejde, og der er flyttet nye lejere ind, redder det muligvis situationen.

      Når dette – med alt mulig forbehold – er sagt, må jeg indrømme, at for at kunne give et egentligt konkret svar på dit spørgsmål må man have langt flere oplysninger om situationen. Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Afslutningsvis: Hvis du/I ikke allerede har orienteret jer via “Lejers rettigheder”, så skulle I se på opslaget om fraflytningsafregning: http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/127/stikord/Fraflytnings-afregning

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.