Individuelle målere

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10080

      Jeg har boet i en lejlighed 15/2-2010 til 30/9-2010 hvor ejendommen er gået konkurs/betalingsstandsning pr. 10. maj 2010. Jeg har betalt a’conto varme hver måned og modtager pludseligt en varmeopgørelse på 2009/2010 perioden – altså 3½ af mine mdr. den lyder på 6500 og er opgjort pr bruttoareal da de ikke har kunnet indhente oplysninger fra de individuelle målere i de andre 5 lejligheder i ejendommen. men jeg er blevet lovet afregning ud fra min egen måler som blev aflæst ved både ind og udflytning. advokaterne fastholder og tilbageholder mit indskud da de mener jeg skal tilbagebetale og nægter afregning ud fra individuel måler. Hvordan står jeg?

    • #10081
      Jakob Lindberg
      Moderator

       

      Jeg vil tro, at du har en god chance for at få medhold i Huslejenævnet, men nærmere kan jeg ikke komme det uden at have set dit varmeregnskab. Advokaterne skal i hvert fald have en rigtig god begrundelse for hvorfor målerne ikke er blevet aflæst. Der er ikke nogen undtagelsesparagraf i lejeloven, der giver lov til at anvende den nødløsning, som du beskriver.

      Spørgsmålet er også om varmeregnskabet er gyldigt og om det er fremsendt i tide. Se under Rettigheder — Varmeregnskab.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.