Ikke mine ting i kælderrummet

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ikke mine ting i kælderrummet

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13581
      Marie Faber
      Medlem

      Hej
      I min lejlighed har jeg både et loft rum og et kælderrum, da jeg flyttede ind lod jeg en af mine venner låne mit loft rum, da jeg ikke skulle bruge det og han ikke havde et sted at bo og derfor skulle have opbevaret nogle ting.
      Han satte dem dog i stedet i mit kælderrum, uden min tilladelse. Problemet er nu at vi ikke længere ses og jeg skal flytte. Jeg har bedt ham rykke hans ting, men det har han ikke gjort eller virker som om han har tænkt sig.
      Jeg ved der er nogle dyre ting, designer sofa etc. Som jeg ikke har lyst til at skulle betale for en ny af, hvis jeg smider det ud, men jeg har ikke plads til det, hvor jeg flytter hen og der er mange tunge ting, som jeg i givet fald skulle hyre nogle til at flytte over i opbevaring og betale for det.
      Kan jeg give ham en frist og så skaffe mig af med det ?
      Må jeg overhoved rykke det har hørt at det er tyveri hvis man ryker andres ejendele mere end tre meter.
      Vi har ingen skriftlig aftale

      Jeg ville egentligt bare være taknemmelig, hvis jeg kunne komme ud af min venlighed på en ordenligt måde.

      Mvh
      Marie

    • #13582
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Dette problem hører ikke under lejelovgivningen, så du må nøjes med mit helt amatøriske svar.

      Hvis var dig, ville jeg sende ham et brev og give ham en kort frist til at få afhentet hans ting. Samtidig ville jeg skrive, at hvis han ikke hentede det, ville jeg sørge for at det blev afhentet af en marskandiser eller af et loppemarked.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.