Ikke flytte ind/ indskud

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10391
      katja sidor
      Medlem

      Jeg så en lejlighed d. 8 maj og bemærkede stank/lugt og skrev herefter under på lejekontrakten da det var først til mølle inden for 5 dage.Jeg så efterfølgende lejligheden igen og konstaterede efterfølgende af den stadigvæk lugtede på trods af 12 dags udluftning. Jeg meldte til udlejer at jeg ikke ønskede at overtage lejligheden pr. 1 juli aligevel da jeg var bange for at den lugt aldrig ville gå væk og sætte sig i mine møbler.
      Han prøver at udleje den hurtigst muligt, men jeg har måtte betale depositum for 2 mdr.(8560) hvor jeg ikke flytter ind eller overtager nogle nøgle. Måske er jeg heldig, ved kun at skulle betale det “lille” beløb istedet for at skulle betale næsten 20.000 Men kan det være rigtigt bare at smide de penge ud af vinduet for noget jeg aldrig kommer til at bo i?

    • #10392

      Du har ikke boet i lejeligheden, du har ikke haft nøgler til den, og du har vel at mærke hævet aftalen overfor udlejer, fordi lejemålet ikke var den stand som du med rette kunne forvente (“uden stank”). Derfor vil jeg mene, at der er en fair chance for at du har været i din ret til at ophæve lejemålet, uden at have omkostninger herpå, altså en fair chance for, at du har ret til at få også dit depositum  tilbage. 

      På det grundlag vil jeg tilråde, at du/I kontakter en lokal lejerforening for at få mere konkret assistance i sagen: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.