Ignorere istandsættelseskrav

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ignorere istandsættelseskrav

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13395

      Min Udlejer Jacki Steckel Mullerup ignorere min fremsendelse af ting ved det hus jeg har lejet, men får et brev fra hans advokat Kim Bonde der oplyser at det skal jeg selv lave er det rigtigt.
      Det der er fremsendt brev om er meget store lugtgener fra kloakken på ejendommen det gør det nogen dage umuligt at benytte min terrasse samt fyrrum, jeg har haft Slagelse kloakserise ud at se på sagen og de er fremkommet med et brev der beskriver fejlene på den måde arbejdet er udført i forbindelse med kloakken/lugtgener, ligeledes er et vindue over terrassen i mit soveværelse ved at falde ud med fare for hvis der sidder nogen på terrassen de dage der ikke er lugtgener, som tidligere skrevet har jeg ikke nogen lejekontrakt og bor derfor under lejelovens almindelige betingelser, han har ligeledes hævet huslejen uden varsel fra ca. 1.800 Kr. til ca. 5.000.- Kr. pr måned jeg har ligeledes bekostet renovering af lejemålet for ca. 200.000.- Kr. af egne penge hvortil han siger at det må bare være mine omkostninger for at bo i hans hus.

      M.v.h. Barbara Hermansen

    • #13396
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Tak for brevet. Du spørger om du selv skal lave udvendige vedligeholdelsesarbejder. Normalt er det udlejer, der skal vedligholde kloaken og vinduerne og da du ikke har nogen kontrakt, gælder det også i dit tilfælde

      Jeg vil anbefale dig, at søge bistand i en lejerforening. De kan hjælpe dig med at indbrige sagen for huslejenævet i din kommune, som kan give udlejer et vedligholdelsespåbud. Huslejenævnet kan også nedsætte lejen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.