Hvornår kan jeg flytte ind?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hvornår kan jeg flytte ind?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10473
      Lizbet 2214
      Medlem

      Jeg har underskrevet en kontrakt, hvori der står, at jeg overtager lejemålet d. 1/9 2011 og indtil videre, har der ikke været nogle problemer.

      For et par dage siden skrev ejendomsmesteren i min bebyggelse, at jeg muligvis ikke kunne flytte ind i lejemålet d. 1/9, samt at han ikke vidste, hvornår jeg kunne flytte ind.

      Dette skrev han pga. at lejemålet selvfølgelig skal istandsættes inden indflytning, men dette skriver han, at han først kan tage stilling til, hvorvidt der er noget, der skal i standsættes d. 31/8 – altså én dag før jeg overtager lejemålet.

      Mit spørgsmål er så, hvad er mine rettigheder?
      Skal jeg vente helt til dagen før overtagelsesdatoen, inden jeg overhovedet kan arrangere flytning? Kan han overhovedet tillade sig at lade mig vente?

      Det skal lige bemærkes, at jeg har opsagt mit nuværende lejemål med fraflytning d. 15. september FØR ejendomsmesteren skrev dette til mig, hvilket er et problem, hvis jeg ikke kan flytte ind d. 1/9 2011, da jeg ikke ved, hvor lang tid lejligheden bliver gjort i stand, hvis den overhovedet bliver det.

    • #10474
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Så vidt jeg kan bedømme det har du krav på at kunne flytte ind den 1/9.

      Hvis lejligheden ikke er klar til indflytning har du krav på bortfald af lejen for den periode, hvor du ikke kan bo i lejligheden. Du kan hæve lejeaftalen og kræve dit depositum tilbagebetalt. Som udgangspunkt, kan du kræve erstatning (hotelophold, opmagasinering af møbler o.l.), med mindre boligselskabet kan godtgøre, at de ikke er skyld i forsinkelsen.

      Du får brug for en lejeretskyndig advokat. Henvend dig i en lejerforening og hør, hvem de kan anbefale.

      Med venlg hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.