Hvornår er et køleskab defekt?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hvornår er et køleskab defekt?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10512
      Allan Larsen
      Medlem

      Jeg bor til leje i Domea Vordingborg og har forsøgt, at få et nyt køleskab, fordi det jeg har bruger dobbelt så meget strøm, som det gjorde fra nyt.

      Det er 13 år gammelt og jeg mener, at det burde udskiftes, mest af alt fordi jeg kan spare omkring 1000 kr om året i el, hvis jeg får et nyt.

      Der står i min lejekontrakt, at udlejer stiller køleskab til rådighed. Så skulle man vel forvente, at køleskabet fungerer rimeligt optimalt?

      Domea har skrevet til mig, at køleskabet kun vil blive udskiftet, hvis det er defekt, men det er jo eller hvad?

      Jeg har overvejet, at klage til Huslejenævnet, men der er 3-4 måneders behandlingstid, iflg. Vordingborg Kommunes hjemmeside.

      Hvad skal jeg gøre?

    • #10513
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis køleskabet er forringet som følge af slid, bør du kunne få det udskiftet på boligselskabets regning. Klag til beboerklagenævnet.

      Domea er mig bekendt et almen boligorganisation. I dette tilfælde skal klagen indgives til beboerklagenævnet i kommunen og ikke huslejenævnet.

      Meld dig ind i Lejerforeningen Lolland og få bistand. (Se i menuen under Lejerforeninger)

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.