Hvormange personer må der bo i vores lejlighed?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hvormange personer må der bo i vores lejlighed?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10767
      Maya 2355
      Medlem

      Hejsa.
      Mig og min veninde har en 2-værelses lejlighed som er på 68m^2. Vi er studerende og har derfor ikke mange penge. Vi har en veninde som gerne vil flytte ind hos os og dermed også betale noget af huslejen. Vi er dog i tvivl om vi gerne må bo 3 personer i en 2 værelses lejlighed ? Er der ikke en regel om at der kun må bo 1 person pr. beboelsesrum eller gælder denne kun ved bytte af lejlighed og ikke under lejeperioden ? Og hvad så med reglen om beboermaksimum , hvor der må bo 2 personer pr. rum, hvornår gælder denne? Hvad sker der hvis vores veninde bare flytter ind ? Og gælder der andre regler hvis det nu f.eks. var min kæreste der skulle flytte ind hos os ? Jeg vil gerne vide om vi kan henvise til en lov , hvis boligselskabet siger nej til det.

      På forhånd tak 🙂

    • #10768
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er svært at svare fyldestgørende på, da reglen om beboermaksimum kun gælder i visse kommuner. men det står fast at udlejer kan modsætte sig at i fremlejer et værelse til den nye beboer.

      Det er muligt, at I kan optage hende i jeres husstand, hvilket ikke er omfatte af fremlejereglerne. Her træder reglerne om beboermaksimum ind.

      Søg rådgivning i en lejerforening. Se i menuen under “Lejerforeninger”

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.