Hvorfor fører boligselskabet DAB krig mod lejere

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hvorfor fører boligselskabet DAB krig mod lejere

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13169
      EM 4809
      Medlem

      Jeg læste i et tidligere nummer af lejerbladet, om en lejer i Køge, der gjorde indsigelse mod forældede varmemålere.

      Målerne var til dengang man sendte kogende vand ud og viste og derfor ikke korrekt.

      Og selv om eksperter udtalte, at det var forkert og det nok også var ret indlysende, så skulle DAB alligevel trække sagen i boligretten, hvor de alligevel tabte.

      DAB’s indtægt til admistration betaler lejerne over huslejen og dermed bruger DAB også lejernes penge til at føre iflg. nævnte sag “krig” mod lejerne.

      Kan du evt. forklare, hvorfor dette selskab har sådan en adfærd ud over at være temmelig arrogant.. for ellers er det temmeligt uforståeligt…

    • #13170
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Man kan ikke sige, at DAB i en sag som denne fører “krig mod lejerne”. I en varmeregnskabssag vil det altid være sådan at lejerne indbyrdes har forskellige interesser. Hvis målerne er defekte er det til skade for nogle lejere og til gavn for andre – for det er den samme varmeregning, der skal betales. det er kun fordelingen af mellem lejerne indbyrdes, som varmeregnskabet drejer sig om.

      Det som DAB gjorde galt i den pågældende sag gjorde galt, var to ting:

      1) Man havde ikke tænkt over, at varmemålerne var blevet uegnede i takt med, at man i den pågældende ejendom gik over til lavtemperatur-drift.

      2) Da en lejer klager til beboerklagenævnet over målerne, afviser man dumstædigt at anskaffe nye målere. Det ænder med at DAB/afdelingen taber sagen i boligretten og afdelingen pålægges at betale sagsomkostninger. Disse sagsomkostninger kommer afdelingens lejere til at betale over huslejen.

    • #18303
      Signe
      Gæst

      Det er jo så en sag med DAB. Men det jeg har været udsat for noget at så “mærkeligt” man tror det er løvn. Hvordan kan det være at sådan et stort firma, laver så mange fadæser som grænser til “noget af det som ikke findes i Danmark” ? Hvor går det galt for DAB ?
      Her referer jeg også til nogen af de mange sager som kan læse på nettet, og ikke kun min egen sag.

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.