hvordan er min situation

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13969
      tanja 5609
      Medlem

      Hej. Jeg lejede et hus for 2 år siden der ikke var istandsat på nogle måder før indflytning vi slap for 3 måneders forudbetalt leje og skulle kun betale 3 mdr depositum ved indflytning hvis vi selv istandsatte huset. Der står i lejekomtrakten at det ikke var istandsat ved indflytning men at det skal afleveres nyistandsat ved fraflytning. Da jeg så fraflyttede for snart et år siden blev der ikke rigtig lavet en fraflytningsrapport og vi har hjulpet med istandsættelsen efter vi var fraflyttet og intil der var nye lejer der overtog. Nu siger han at vi jo skal betale for de ting der er lavet inde i huset og den arbejdskraft de har lagt i det men der er jo intet der er skrevet under på om hvad de har lavet og hvad vi selv har lavet og han virker til ikke at vil afslutte sagen den bliver trukket og bliver udsat med undskyldninger om forskellie ting. Bør jeg gøre noget ellerHej. Jeg lejede et hus for 2 år siden der ikke var istandsat på nogle måder før indflytning vi slap for 3 måneders forudbetalt leje og skulle kun betale 3 mdr depositum ved indflytning hvis vi selv istandsatte huset. Der står i lejekomtrakten at det ikke var istandsat ved indflytning men at det skal afleveres nyistandsat ved fraflytning. Da jeg så fraflyttede for snart et år siden blev der ikke rigtig lavet en fraflytningsrapport og vi har hjulpet med istandsættelsen efter vi var fraflyttet og intil der var nye lejer der overtog. Nu siger han at vi jo skal betale for de ting der er lavet inde i huset og den arbejdskraft de har lagt i det men der er jo intet der er skrevet under på om hvad de har lavet og hvad vi selv har lavet og han virker til ikke at vil afslutte sagen den bliver trukket og bliver udsat med undskyldninger om forskellie ting. Bør jeg gøre noget eller bare vente og håbe regningen ikke bliver for stor? Vh Tanja
      bare vente og håbe regningen ikke bliver for stor? Vh Tanja

    • #13970
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg forstår det sådan, at du ikke har fået tilbagebetalt depositum, fordi udlejer nu mener, at du skal betale for istandsættelse.

      Du bør indbringe sagen for huslejenævnet, og du har gode muligheder for at vinde sagen. For det første fordi man ikke kan tvinges til at sætte en lejlighed i bedre stand end man overtog den. For det andet fordi en udlejer skal reklamere senest 14 dag efter at fraflytteren har afleveret nøglerne, hvis han mener fraflytteren skal betale noget.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.