Hvor længe må ejendomskontoret være om at fixe mit køleskab

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hvor længe må ejendomskontoret være om at fixe mit køleskab

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12129
      Philip 3738
      Medlem

      hejsa

      efter roskilde festival iår kom jeg desværre tilbage til en lejlighed med køleskab der var gået ud, jeg meddelte det til ejendomskontoret her den 12, at de skulle se på det og gav dem nøglen, der lå så først et brev med min nøgle i postkassen den 23, hvor der stod at det havde de brug for en teknikker til at ordne, og at jeg ville få et nyt brev da de havde fastslået en tid, jeg har stadig intet brev fået og må jo derfra konstatere at de sikkert ikke har aftalt nogen tid endnu.

      hvor lang tid må de være om at fixe mit køleskab, nu er der da heldigvis ikke gået flere måneder endnu men vi runder da snart første, og jeg vil da mene at et køleskab er krævet for at have almindelige leve vilkår!

      det skal siges at jeg bor til leje i en ungdomsbolig.
      mine kollegaer fortalte også at efter en periode kan jeg faktisk selv gå ud og købe et helt nyt køleskab og pålægge dem regningen, selvfølgelig inden for en hvis rimelighed, hvilket jeg er MEGET interreseret i eftersom det gamle er UTROLIGT dyrt i strøm, og det ville være en WIN WIN situation for mig selvom jeg skulle lægge ud (måske endda betale lidt af den selv)

      Tak på forhånd 🙂

    • #12130
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Udlejer skal udskifte køleskabet med det samme. Der er ikke angivet nogen bestemt frist i almenlejeloven, men der må hverken gå 14 dage, 1 eller 2 måneder. Du kan klage til beboerklagenævnet og få dem til at give udlejer en frist til at udskifte køleskabet.

      Du har i princippet ret til at afhjælpe manglen for udlejers regning, I praksis er det dog svært, at få medhold i at udlejer skal betale for et køleskab, som lejer har anskaffet.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.