hvor længe efter må udlejer kræve regning ved fraflytning?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen hvor længe efter må udlejer kræve regning ved fraflytning?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9995
      stine hansen
      Medlem

      Mig og min forlovede fraflyttede en lejlighed for knap et år siden. der var mange uoverensstemmelser i opgørrelsen vi fik da vi var flyttet men der var intet omkring reperationer af de småting vi var blevet enige om i fraflytnings rapporten. vi gik til LLo da vi ikke var enige med udlejer omkring depositum, feks. har de trukket en måneds ekstra leje på grund af reperationer, men der er hverken overslag, opgørelse eller regninger fra det. der er trukket 10.000kr fra en varmeregning vi ikke skal betale(fik medhold i huslejenævnet eng dette)osv.

      men Ham fra LLo sagde at udlejer har 5 år hvor de kan kræve penge for istandgørrelser ved fraflytning og at vi bare burde lade de 18000kr vi har til gode gå i glemmebogen. er dette rigtigt? vi kan ikke finde nogen som helst steder hvor der står andet end at udlejer har 14 dage, hverken med private eller almegennyttige lejemål

    • #9996
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Umiddelbart synes jeg ikke, at I er blevet rådgivet særlig godt i LLO. Det er ikke rigtigt, at udlejer har 5 år, hvor de kan stille krav om istandsættelse ved fraflytning. Det skal ske inden for 14 dage efter fraflytningen, f.eks. ved udarbejdelse af en fraflytningsrapport , som det også er sket i jeres tilfælde.

      Hvis det ikke allerede er sket, bør I indbringe sagen for Huslejenævnet, og bede dem tage stilling til tilbagebetaling af depositum. Hvis huslejenævnet afviser at tage stilling til sagen (f.eks. fordi sagen afgørelse kræver vidneafhøring, hvilket huslejenævnet ikke har mulighed for) kan I anlægge sag ved Boligretten.

      I bør have rådgivning hos en lejeretskyndig advokat eller i en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.