hvor hurtig skal jeg betale depositum?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen hvor hurtig skal jeg betale depositum?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9854
      Else 1436
      Medlem

      Mange spsm går på, hvornår depositum skal tilbagebetales. Mit spsm er det omvendte?

      Hvornår er de almindelige procedurer for, hvornår depositum skal indbetales, når man indgår en lejekontrakt med en boligforening?

      Skal det ske med det samme, få dage efter, eller skal det blot ske før overtagelsesdatoen?

      Jeg kan godt se, hvis depositum skal fungere som en garanti for, at lejer ikke løber fra lejekontrakten før indflytning. På den anden side kan man jo ikke ødelægge noget i boligen, så længe man ikke er flyttet ind. Hvad er almindeligt og rimeligt?

    • #9855
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der findes ikke nogen præcise regler herfor i lejelovgivningen. Konsekvensen af det er formentlig, at lejeaftalen først er bindende, når lejeren har betalt enten depositum eller første måneds husleje. Det almindelige er, at depositum og forudbetalt leje betales ved kontraktens underskrivelse. Om det er rimeligt vil afhænge af, om man ser det fra lejers eller udlejers synsvinkel.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.